ČlánkyDomácíHudbaKulturaNewsRecenzeZprávy

Čankišou mají nové album Supay

Šesté řadové album odhaluje, čím vším musí projít jednonohý národ Čanki, aby vymýtil zlo, které proniká do reality všedního dne. Kapela Čankišou zamířila do hlubin duší jednonožců, aby zpět na povrch vytáhla i ty nejtemnější kousky národa Čanki. A protože ani zde není zlo jednobarevné, použila k tomu řadu hudebních stylů a odkazů. Na temných riffech a motivech se prohání světlo a naděje a spolu tvoří nečekaně dokonalé spojení, na kterém staví i naléhavý hlas nepřehlédnutelného Karla Heřmana.

Co je SUPAY(zdroj Slovníček Etnografického muzea v Brně):

Supay je zlo ve formě myšlenky či bytosti, které se jako parazit sytí naším tělesným a duševním utrpením. Je známo v mnoha kulturách pod různými jmény. Necháváme se jím ovlivňovat, stáváme se jeho nástrojem, a tím mu otevíráme dveře do naší reality. Uvědomováním si svých skutků můžeme proti němu účinně bojovat. Čím méně utrpení bude na Zemi existovat, tím dříve zlo náš svět navždy opustí.

Čankišou vypráví svoji legendu jednonohého národa od roku 1998 a nyní přichází s nahrávkou s pořadovým číslem šest. Supay představuje Čankišou v nečekané poloze melodické kapely, která využívá prvky world music velmi uvážlivě a proti počátkům možná až střídmě. Výrazně pročištěný sound ze studia COX Davida Kollera pozvedl tvorbu kapely nečekaným směrem. Muzikant David Synák přiznává dlouhodobý dialog v kapele: „Tahle deska je pro mě krásným výsledkem dlouholetého úsilí se nějak hudebně dohodnout. Někdo je víc na rytmy a potřebuje, aby to bylo strašně našlapaný. Pro někoho jsou to hlavně harmonie, co nesmí nikde chybět. A tahle nahrávka je parádním kompromisem. Ne, vlastně je o setkávání na půli cesty, je to krásnej dialog mezi námi, pokec po dlouhé cestě… Překrása.“ Zpěvák Karel Heřman s tím souhlasí: „Nikdo nevyčuhuje, všechno hraje spolu dohromady a díky tomu to skvěle šlape.“

Na výsledném zvuku má velkou zásluhu Jiří Topol Novotný, který desku točil, míchal i masteroval. Kytarista Martin Krajíček potvrzuje, že práce ve studiu tentokrát měla na výsledný zvuk velký vliv. „Rozhodnutí dělat desku s Topolem a točit v COXu bylo pro toto album naprosto zásadní. Příležitost dělat s někým, pro koho je zvuk životní vášní a náplní, je neocenitelná zkušenost.“

Pokud se o předchozím albu hovořilo jako o nahrávce, kde ethno rytmy jsou oblečené v rockovém kabátu, nyní je tomu trochu naopak. Supay je album, kde jsou výrazné rockové rytmy navoněné exotickým dobrodružstvím celého světa.

Album vzniklo v rámci partnerství OSA.

Aktuální koncerty:

supay-front14.11.2015 Velké Meziříčí – Rock Depo